dinsdag 10 november 2015

Standbeeldentheater

Vandaag hadden we een drukke, maar fijne dag. 

Na de toets toepassingen herhaalden we de verschillende meervoudsvormen van zelfstandige naamwoorden. Eenmaal de speeltijd voorbij was, kregen we ons nieuwe contractwerk. Daar zitten moeilijke, maar ook leuke taken in. Zoals het zakrekenmachinesprookje!

In de les Frans herhaalden we de woordjes die we gisteren leerden en maakten we zelfstandig oefeningen. Dat ging ongelofelijk vlot! De WO-les staat nog steeds in het teken van de Eerste Wereldoorlog. Het is echt heel boeiend! 

In de muzische les bekeken we de standbeelden van Käthe Kollwitz. Op het kerkhof in Vladslo staat 'Het treurend ouderpaar' dat zij maakte, als gedachtenis aan haar zoon die in die eerste wereldoorlog stierf. We merkten op dat standbeelden stil staan (duuh!), dat de mimiek én de houding erg belangrijk zijn. 



Na een opwarmingsspelletje konden we aan de slag als sport-standbeelden in het sport-museum. Ook dat ging goed! Nadien werkten we in groepjes een verhaal uit in "foto's" waarbij de andere leerlingen moesten raden wat het verhaal was. Dat werd telkens in 1, 2, 3 geraden. En dat heeft maar één oorzaak: de leerlingen deden dit supergoed! 



Ik wens jullie allemaal een fijne vrije dag morgen ...
En sta ook eens stil bij al die gesneuvelde soldaten!

juf Drieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten